Kyi May Kaung shared Win Kyaing's post.
.........................
တန္ဘိုးႀကီးေသာပါဠိပိဋကတ္ေတာ္ ေရြွေပခ်ပ္မ်ားကို မင္းစိုးရာဇာတို႔၏ ႀကီးၾကပ္မွူျဖင္႔ဖန္တီးျပဳ လုပ္၍ ဓမၼရတနာအျဖစ္႒ာပနာတိုက္၏ အလယ္ တြင္ ထည္႔သြင္းခဲ႔သည္။ အမွားအယြင္းရွိပါက အစားထိုးျပဳျပင္ရန္မလြယ္ ကူေပ။ ႒ာပနာ အလယ္တည္႔တည္႔တြင္ ေနရာယူထည္႔သြင္းထားသည္မွာ အေရာင္တင္ထားသည္႔ ေငြေဗာဓိပလႅင္ၾကဳပ္ႀကီးျဖစ္သည္။ ေငြၾကဳပ္အဖုံး နွုတ္ခမ္းတေလ်ာက္တြင္ ပ်ဴဘာသာ တစိတ္တပိုင္းနွင္႔ ပါဠိဘာသာ အမ်ားစု ပါေသာ စာေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းပါသည္။ ေငြၾကဳပ္၏ကိုယ္ထည္ပိုင္းတြင္ ဗုဒၵဘုရားရွင္(၄)ဆူကို ေဖာင္းၾကြပုံထုလုပ္ပူေဇာ္ထားၿပီး တစ္ဆူစီကြင္ ပါဠိေတာ္ေကာက္နွုတ္ခ်က္စကားစုမ်ားပါရွိသည္။ ျခြင္း္ခ်က္အေနျဖင္႔
ေဂါတမဗုဒၵဘြဲ႕ေတာ္ေနာက္ကပ္လ်က္တြင္ ေရႊေပခ်ပ္မ်ား၌က်န္ရွိခဲ႔ေသာ
ဗုဒၵဥာဏ္ေတာ္(၁၄)ပါးအနက္မွ (၂)ပါးကို ဆက္လက္ေရးထိုး ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကမၻာေပၚရွိ ေရွးက်ေသာပါဠိေတာ္မူမ်ားအနက္ ဤပါဠိေတာ္ ေကာက္နုတ္ခ်က္ (၂)ခုမွာ လြန္စြာရွားပါးၿပီး တစ္ခုမွ ခ်ိဳ႕ယြင္းလိုအပ္ခ်က္ကို အျခားတစ္ခု တြင္ျဖည္႔စြက္ ၍ ျပည္႔စုံေအာင္ ေရး သားထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဌာပနာတိုက္၏ ၾကြယ္၀မ်ားျပားေသာ လွူဒါန္းမွုပစၥည္းမ်ားစြာတြင္ အတူတကြေတြ႔ရျခင္းလည္းျဖစ္သည္။ ေငြၾကဳပ္ အဖုံး တြင္ ေရးသားထားသည္႔ အေရးအသားမ်ား အရ စာေရးသားသူ ဆရာေတာ္သည္ ပ်ဴဘာသာနွင္႔ ပါဠိဘာသာနွစ္မ်ိဳးစလုံးကို ရင္းနွီးက်ြမ္း ၀င္ေၾကာင္းေဖာ္ျပလ်က္ရွိသည္။
ေရႊေပခ်ပ္တို႔၏ အရြယ္အစားမွာ (၁၆.၅ x၃.၁) စင္တီမီတာ ရွိသည္။ ေရႊေပခ်ပ္(၁၈)ခ်ပ္တြင္ စာေၾကာင္းေရ (၃) ေၾကာင္း၊ (၁)ခ်ပ္တြင္ (၄)ေၾကာင္းနွင္႔ အျခား (၁) ခ်ပ္တြင္ (၂) ေၾကာင္းနွင္႔ စုစုေပါင္း စာေၾကာင္းေရ (၆၀) ေၾကာင္းရွိသည္။
ေကာက္နွုတ္ခ်က္အမ်ားစုသည္ ၀ိနယပိဋက ပါဠိေတာ္မွျဖစ္သည္။ ၀ိသုဒၵိမဂၢနွင္႔ အဘိဓမၼတၳသဃၤဟ က်မ္းမ်ား မေပၚေပါက္မွီအခ်ိန္ ေအဒီ(၂) ရာစုခန္႔ကမူရင္းပါဠိေတာ္မွမူပြားမ်ားျဖစ္ၿပီး ေရွးက်သည္႔မူမ်ားျဖစ္သည္။
ဤပ်ဴ ေရႊေပခ်ပ္မ်ားကို ဦးလူေဖ၀င္း(၁၉၄၀)၊ ဦးသာျမတ္(၁၉၆၃)၊ ေဒၚသန္းေဆြ(၁၉၉၂) တို႔မွေလ႔လာဖတ္ရွူ ပုံနွိပ္ေဖာ္ျပခဲ႔ၾက သည္။ အလားတူ နိုင္ငံတကာ ပါဠိပညာရွင္မ်ားမွလည္း ေလ႔လာမွုမ်ားရွိခဲ႔သည္။ ၁၉၉၅ ခုနွစ္တြင္ အဂၤလန္နိဳင္ငံ ကိန္းဘရစ္ တကၠသိုလ္ တြင္ Oskar von Hinuber(Univ. of Freiburg), Harry Falk(Univ. of Berlin), Richard Gombrich (Univ. of Oxford) နွင္႔ Janice Stargardt (Univ. of Cambridge) စသည္႔ ပညာရွင္မ်ားပါ၀င္သည္႔ နွီးေနွာဖလွယ္ပြဲမွ ဤပါဠိေတာ္ေရႊေပခ်ပ္မ်ား သည္ ေအဒီ (၅)ရာစု အေစာပိုင္း သို႔မဟုတ္ အလယ္ပိုင္းလက္ရာ မ်ားအျဖစ္ သေဘာတူညီခဲ႔ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ယခင္ကေရွးအက်ဆုံး အေထာက္ အထားအျဖစ္ယူဆခဲ႔ေသာ နိေပါနိုင္ငံ ခတၱမႏၵဴ အမ်ိဳးသားျပတိုက္မွ ေအဒီ (၈)ရာစု (၉)ရာစု လက္ရာ ေပခ်ပ္မ်ား ထက္ သက္တမ္း ေစာေနသည္ျဖစ္၍ သေရေခတၱရာ ခင္ဘကုန္း ေရႊေပခ်ပ္ မ်ားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ က်န္ရွိေနေသာ ပါဠိေတာ္ မူမ်ားအနက္ ေရွး အက်ဆုံးေသာ အေထာက္အထားမ်ားဟုသတ္မွတ္ခဲ႔ၾကေပသည္။
...........
ဆက္ရန္